Jeugd

Welkom op de pagina’s waar alles staat over en voor de jeugd. We publiceren hier alles wat je moet weten als jeugdlid, of als je jeugdlid wilt worden. Ouders van jeugdleden en jeugdleden krijgen een wachtwoord toegezonden of kunnen er één aanvragen voor de beveiligde pagina’s. Op de beveiligde pagina’s publiceren we de contactgegevens van de jeugdcommissie, foto’s en verslagen. Mis je nog informatie geef dat dan door aan de jeugdcommissie.

Jeugd op een verantwoorde manier kennis laten maken met de golfsport en op een goede manier op te leiden tot enthousiaste golfers middels het programma Committed to Jeugd van de Nederlandsche Golf Federatie. Dit programma wordt aangeboden door de Golf Academie Anderstein. Zo kunnen we een lesprogramma aanbieden waar de algemene bewegingsontwikkeling van kinderen zal worden gestimuleerd. De uitvoerende Golfprofessionals zijn allen goed opgeleide PGA Professionals die aan de hand van het NGF Committed to Jeugd Programma werken. Er wordt jaarlijks een lescyclus aangeboden wat aansluit aan het jaarprogramma van de Jeugd Commissie van Golfclub Anderstein. Zodra de jeugd Stap 2; BIRDIE heeft behaald, wordt het aantrekkelijk om lid te worden van de vereniging. Dan kunnen de kinderen deel gaan nemen aan de wedstrijden die worden georganiseerd en ze gaan gebruik maken van de golfbaan om te oefenen.